Програми КСО

Корпоративна соціальна відповідальність (КСВ), яку також називають корпоративною відповідальністю, відповідальним бізнесом і корпоративними соціальними можливостями – це концепція, відповідно до якої організації враховують інтереси суспільства, беручи на себе відповідальність за вплив їх діяльності на клієнтів, постачальників, працівників, акціонерів, місцеві спільноти та інші зацікавлені сторони суспільної сфери.

Поняття КСВ українським менеджерам, на жаль, ще мало відомо. Не так багато компаній впроваджує в свою діяльність стандарти корпоративної соціальної відповідальності. Як правило, це великі корпорації, які мають західні інвестиції. Більшість керівників пов’язує КСВ тільки з благодійністю, але ж мова йде про всі аспекти діяльності компанії, які зачіпають соціальні інтереси співробітників і зовнішнє оточення.

В Євросоюзі корпоративна соціальна відповідальність перейшла на новий рівень – вона вже не просто популярний тренд, а обов’язок на законодавчому рівні. Першою на цей шлях стала Франція, де великі компанії зобов’язали надавати свої плани щодо створення сприятливих умов для життя і бізнес-середовища в містах присутності, тобто, задіяний новий формат співпраці бізнесу з місцевими громадами. Прикладу Франції вже виявили бажання наслідувати найближчим часом інші країни ЄС, а в 2019 році Європейський Союз планує повністю перейти на цю практику.

Соціально відповідальний підхід до бізнесу ґрунтується і на дотриманні законодавства, і на якісному обслуговуванні, і на розвитку потенціалу співробітників, а також турботі про навколишнє середовище, на відкритості і прозорості діяльності компанії тощо.

Поки у споживачів в Україні немає сильного почуття соціальної відповідальності при виборі постачальника послуг. Але суспільство все більше цінує бізнеси, побудовані з урахуванням екологічних, соціальних, етичних та інших питань, сфокусованих на створенні спільних цінностей. І ми очікуємо, що вже в найближчому майбутньому питання етики будуть все більше впливати на поведінку покупців.

Для реалізації функцій КСВ може бути створено окремий підрозділ, або ці завдання можуть вирішуватися за допомогою співробітників відділу персоналу, розвитку бізнесу або підрозділу по зв’язках з громадськістю. Існують і компанії, які використовують соціальні цінності без призначення відповідальних співробітників і прописаної довгострокової програми, коли роль лідерів в даному питанні беруть на себе топ-менеджери.

На сьогоднішній день економічна доцільність – основна причина для прийняття КСВ-стратегій в Україні. Велику роль в підвищенні рівня продажів грає позитивна репутація компанії. А вона залежить від того, чи реагує компанія на проблеми громадськості і яким чином.

Організації, які планують залучення міжнародних інвестицій, що ставлять перед собою завдання набору і утримання висококваліфікованого персоналу, поліпшення репутації, прописують у своїй стратегії реалізацію різних КСВ-програм.

Переваги КСВ можуть відрізнятися в залежності від характеру діяльності і власності компанії, їх складно підрахувати в кількісному вираженні. Багаторічний західний досвід вказує на те, що КСВ може значно поліпшити прибутковість в довгостроковій перспективі, тому що йде скорочення ризиків і збільшується ефективність роботи в таких напрямках, як репутація торгової марки і залученість персоналу компанії.

Стратегія КСВ випливає з бізнес-стратегії компанії. Тому важливим моментом при виборі заходів КСВ є їх зв’язок з діяльністю організації.

Можна брати участь в КСВ по-різному, грунтуючись на таких основних аспектах:

– корпоративне управління компанією;

– права людини;

– трудові відносини;

– етична бізнес-діяльність;

– захист навколишнього середовища;

– захист прав споживачів;

– розвиток місцевих громад та співпраця з ними.

Звертайтесь до «НОРТ Консалтинг» і ми допоможемо розробити КСВ-програми для Вашого підприємства!